Här finner du viktiga frågor och svar som ofta förekommer vid displayannonsering på social media. Ta dig en titt och se om du hittar svaret på din fråga.
En banner kostar oftast inte så mycket och om du väljer att skapa den själv så är det bara bildredigeringsprogrammet som kostar i den skapande processen. Om du anlitar ett företag för att skapa ditt företags banners så brukar det oftast ligga på en månadskostnad mellan 900kr-1300kr.
Det finns inga som helst begränsningar, då det bara är bra med en stor variation av banners. Det gynnar också att skapa banners för specifika produkter eller tjänster du erbjuder, välj då ut de som du tror kunden känner som mest spännande eller intressanta.
Det beror helt på vart du vill synas, vilka sökord du använder och storleken på annonsen, dessa tre kriterier är de som främst påverkar priset.
Så det finns inget definitivt svar utan det är upp till din budget och vad du kan tänka dig att spendera på annonseringen.
På deras site säger de ” Om du vill spendera 5 USD per vecka så kan du göra det. Om du vill spendera 50,000 USD per vecka så kan du göra det”. Läs mer här.
De fasta annonserna på LinkedIn som kallas platsannonser ligger synbara i 30 dagar och kostar ungefär 1 924 kronor utan moms inräknat. Om du vill öka synligheten mer och väljer att sponsra din annons ligger kostnaden på ytterligare max 1 250 kronor, denna summa är rörlig och beror helt på hur mycket klick din annons får.
När du ska annonsera på LinkedIn så finns valet av att använda dig av en separat marknadsbyrå eller göra det själv på deras site. Här finner du länken för att annonsera på LinkedIn.